čtvrtek 20. listopadu 2014

Nejen skořicové Švýcarky

Švýcarky, proč se tak tomuhle pečivu říká, to jsem nikde nezjistila, ale na chuti jim to neubírá.

http://annebake.blogspot.cz/2014/11/nejen-skoricove-svycarky.html
Tohle pečivo jsem si zamilovala na základní škole kam jsem dojížděla a protože, poškole měla bylo hodně  času, než mi jel autobus, často jsem skončila v kavárničce nebo lahůdkách, kde mým oblíbeným přítelem v čekání byly Švýcraky. Skořicová chuť Švýcarek i jejich příznivá cena mě tak doprovázely až na vysokou školu. Dnes už kavárna, do které jsem chodila neexistuje a tak si Švýcarky peču doma. Jsou stejně dobré možná i lepší a o skořicovou radost z nich se mohu podělit i s ostatními.



 Co budeme potřebovat:
Těsto
  • 250 g polohrubé mouky
  • 250 g hladké mouky
  • špetka soli
  • 100 – 200 ml mléka
  • 200 ml 30% smetany
  • 1 vejce
  • 1 kostka droždí 
  • 3 lžíce cukru
Náplň
  • 100 g rozpuštěného másla
  • pytlík nebo 2 lžičky vanilkového cukru
  • 1 lžíce skořice
  • cukr krupice/krystal

 Postup:
 Z droždí cukru a trošky mléka (podle potřeby) uděláme kašičku, pokud je řidší nic se neděje, důležité je aby droždí nemělo hrudky.


Kašičku potom zamícháme s moukou a ostatními surovinami. Vytvoříme pěkné nelepivé těsto. Těsto přikryjeme a necháme na teplém místě asi hodinu kynout, pokud máte doma chladno, můžete nechat kynout i déle.


Po vykynutí těsto rozválíme na obdélník, potřeme směsí rozpuštěného másla skořice a cukrů. 
Těsto pak svineme jako roládu, kterou pak krájíme asi na 5 centimetrové plátky. 


Takto vzniklá kolečka naskládáme na plech v dostatečné vzdálenosti, protože ještě nakynou a v půlce je drobně smáčkneme špejlí, tím nám vznikne charakteristický tvar švýcarek. Necháme ještě 15 minut kynout a postup se špejlí zopakujeme.
Dáme péct na 180°C a čekáme, až zezlátnou.



Hotvo! Nechte vychladnout a můžete podávat


Tip
Pokud máte rádi čokoládu, rozinky nebo jiné dobroty, můžete je do Švýcarek přidat, tak jako to vidíte na obrázku kde vedle skořicové jsou i dvě čokoládové. Nebo prostě vynechejte skořici a udělejte je vanilkové. Fantazii se meze nekladou.


3 komentáře:

  1. Skořici miluju a vypadá to naprosto skvěle :) Bohužel já a kynuté těsto nejsme moc kámoši :D

    HairOCD

    OdpovědětVymazat
  2. Tohoto kynutého těsta netřeba se bát. Když s dodrží doba kynutí, vždy se povede. :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Jo to hodne podobne do svedskych skoricovych sneku zvanych kanelbullar. Svedove do testa jeste nekdy pridavaji kardamon a chutna to s tim vyborne :-)

    OdpovědětVymazat